A nagyobb, sokszor több bérlős ingatlanok mindennapi üzemeltetése nem kis feladat, így mindenképpen érdemes szakértő kezekre bízni azt. Ez akár egy külsős céget is jelenthet, hiszen az ilyen típusú munkák kiszervezése számos előnnyel jár.
Az ingatlanüzemeltetés, vagy a ma használatos, divatosabb nevén facility management lényegében azon tevékenységek összefoglaló neve, melyekre az épületek, objektumok működésének folyamatos biztosításához feltétlenül szükség van. Ebbe sok különböző terület beletartozik, úgy mint a karbantartás, a takarítás, a biztonságtechnikai és energetikai rendszerek kezelése, a műszaki ellenőrzés és karbantartás, illetve nem ritkán a tűz-, munka- és környezetvédelmi előírások betartatása is.
A felsoroltak közül gyakorlatilag mindegyikre külön-külön is találunk külsős cégeket és szolgáltatókat, akik az adott területhez kötődő feladatokat elvégzik, ami önmagában is jól mutatja, hogy egy mennyire komplex rendszerről beszélünk. Nem ritka az sem, hogy az ingatlanüzemeltetést a tulajdonos a saját kezébe veszi és belső, a saját alkalmazásában álló munkavállalókat bíz meg ezekkel a feladatokkal. A terület összetettségét tekintve ez ugyanakkor a legritkább esetben működhet hatékonyan. Érdemes lehet tehát olyan szakértő külsős cégre bízni az ingatlanüzemeltetést, amely nem csak a részfeladatokat, de a mindennapi teendők mindegyikét képes megbízhatóan teljesíteni.
Mivel nem szeretnénk a levegőbe beszélni, mindenképpen érdemes összefoglalni azt, hogy milyen különbséget tehetünk aközött, hogy valaki belülről próbálja megoldani az ingatlanüzemeltetés rá háruló feladatait és aközött, hogy valaki egy külsős, szakértő és rutinos céget bíz meg a komplett management kivitelezésével. A differenciálást négy szempont alapján érdemes megtenni, melyek a költségek, a szakértelem, az erőforrás-menedzsment, illetve a jogszabályi megfelelőség.
A költségek tekintetében a belső menedzsment jellemzően fix költségekkel dolgozik, hiszen az alkalmazottak bérét mindig ki kell fizetni, erre pedig nem ritkán rakódik rá plusz költségként a különböző eszközbeszerzések, javítások stb. ellenértéke. Ezzel szemben a külsős ingatlanüzemeltetés során lehetőség van a rugalmas, skálázható árazásra, hiszen maga a szolgáltatás is abszolút személyre illetve ingatlanra szabható.
A szakértelem tekintetében jellemzően szintén a kiszervezett üzemeltetés felé billen a mérleg, hiszen míg a belső menedzsment általában saját maga kénytelen megoldani a különböző képzéseket, egy külsős, rutinos cég számára ez már egyáltalán nem jelent kihívást, így csakis az elvégzendő feladattal tudnak törődni, jóval gördülékenyebbé téve a mindennapi munkavégzést és az üzemeltetési rendszer működését is.
Az erőforrás menedzsment tekintetében a belsős ingatlanüzemeltetés során komoly problémát okozhat az erre dedikált alkalmazottak korlátozott száma, hiszen ha akár csak egy ember is kiesik bármilyen okból, a kapacitás máris veszélybe kerül. A külsős cégek ezzel szemben jelentősebb szakemberi állománnyal rendelkeznek, így a helyettesítés is megoldot, tehát az ingatlanüzemeltetés folyamatossága sem sérül.
A jogszabálykövetés tekintetében pedig szintén érdemes szakértő segítséget kérni, hiszen az ingatlanüzemeltetés során számos különféle előírásnak és jogszabálynak kell megfelelni főleg akkor, ha az adott cég valamilyen nemzetközi szabvány mentén működik. Az ilyen irányú elvárások már a szerződéskötés előtt is tisztázhatók, így pedig már az első pillanattól kezdve ezek alapján történik a munka szervezése.
Az ingatlanüzemeltetéssel foglalkozó cégek tekintetében sok opciót találunk a piacon, melyek közül a LángVéd csak az egyik alternatívának tűnhet, ugyanakkor vannak bizonyos jelek, ami mentén mindenki könnyen felismerheti a legmegbízhatóbb partnereket. A legfontosabb ezek közül talán a komplexitás, tehát hogy egyetlen cég képes az ingatlanüzemeltetéshez kapcsolódó feladatok mindegyikét, vagy legalábbis zömét elvégezni. A LángVéd képes erre, ami az ingatlanok tulajdonosai és/vagy bérlői számára azért is előnyös, mert minden kérdésben egy forráshoz fordulhatnak, ami az ügyintézést is gyorsítja.
Fontos lehet még emellett a szakmai tapasztalat is, ami szintén cégünk sajátja. A rutin ugyanis gördülékenyebbé teszi a mindennapi üzemeltetési feladatok elvégzését és a váratlan események elhárítását is magabiztosabbá és gyorsabbá teszi. Az egy kézben összpontosuló ingatlanüzemeltetés pedig sokkal transzparensebb működést és feladatvégzést tesz lehetővé, ami így mindenki számára egyszerűen nyomonkövethető vagy akár számonkérhető, ami a közös munkát is megkönnyíti.
Ha tehát szeretné egyetlen, tapasztalt és megbízható kézbe helyezni az ingatlanüzemeltetés komplex feladat rendszerét, a LángVéd képében ideális partnerre talált. Ha az Ön számára is érdekesek lehetnek szolgáltatásaink, keressen bennünket és együtt megtaláljuk a legmegfelelőbb megoldást!
Válassza ki az önnek megfelelő szolgáltatást és 24 órán belül visszajelzünk ajánlatunkkal.